Huhtikuun alussa rakennustyövoimaa välittävä Bolt uudisti itsensä täydellisesti. Yrityksestä tuli uudenlainen toimija, jolla oli erilaista ja edistynyttä digitaalista tarjottavaa asiakkailleen, ensimmäisenä markkinassa. Muutoksen ytimessä oli Bolt-mobiili -sovellus, jonka tunnettuutta lähdettiin kasvattamaan promootion keinoin.
Paras tapa saada uudelle Bolt-mobiilipalvelulle huomiota oli jalkautua rakennustyömaille, joissa yrityksen molemmat kohderyhmät, asiakkaat sekä työmiehet, työskentelevät. Promootion tueksi haluttiin näyttävä, rakennustyömaille sopiva auto, jolla voitaisiin jalkautua näyttävästi ja mahdollisimman huomiota herättävästi työmaille. Autoksi valikoitui iso Amarok-maasturi, joka teipattiin musta-keltaisin huomiovärein, ja johon suunniteltiin näyttävä kaksimetrinen kahvikuppi. Kupin kylkeen teipattiin isolla ”Lataa Bolt.works –puhelimeesi”.
Toteutus oli halutunlainen
Valmistuksen kustannukset sekä aikataulu olivat pian selvillä ja tuotanto käynnistettiin ripeästi. Samassa yhteydessä autoon suunniteltiin paikat termospannuille ja lavan takareunasta tehtiin näyttävä tarjoilualusta, josta jakaa yritystietoutta, flyereita sekä kahvia ja munkkeja. Valmis toteutus toimitettiin asiakkaalle avaimet käteen-asennettuna.
Näyttävällä kahvikupilla varustettu Amarok kiersi työmaita koko kesän 2017, huhtikuusta aina syyskuun alkuun asti. Työmailla tavoitettiin arviolta 8000 kohderyhmään kuuluvaa henkilöä. Tietoutta palvelusta jaettiin tehokkaasti ja yritys sai uusia asiakkaita tuntuvasti.
Boltin tunnettuus kasvoi
Boltin tunnettuus on noussut huomattavasti "Amarokkailun" ansiosta. Kuppi huomataan ja se herättää positiivista iloista huomiota kaikkialla missä auto kuppeineen liikkuu. Yritys kävi 5 kuukauden ajan keskimäärin 3-4 työmaata läpi per päivä, joissa Amarok kuppeineen kirjaimellisesti varasti shown kutsuen luokseen kaikki paikalla olijat ihmettelemään ja ihastelemaan autoa ja sen varustelua.