Aaro Forsman Oy on korkealaatuisiin teetuotteisiin erikoistunut suomalainen yritys, joka haluaa palvella asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. Kuluttajien palautteiden perusteella Granon 100-prosenttisesti omistama Keili toteutti yhdessä Forsman tean kanssa 13 uutta pakkausta tukemaan laadukkaan tuotteen myyntiä. Ilmeuudistuksen ja ensimmäisten pakkausten pääsuunnittelijana toimi Teresa Moorhouse.
Forsman tealla on 6 000 neliön tuotantolaitos Vantaalla, jossa valmistetaan ja josta toimitetaan huipputeetä maailmanlaajuisesti. Keilin valinta yhteistyökumppaniksi oli helppo, sillä Forsman tea halusi arvojensa mukaisesti tukea samassa kaupungissa sijaitsevaa suomalaista yritystä. Keili on osa Grano Oy:ta.
– Otimme myyntimiehet tänne ja istutimme teepöytään, että maista tätä eroa, näin hyvälle tuotteelle pitää saada hyvä pakkaus. Siellä miehet maistelivat ja totesivat, että näin on, tehdään siitä hyvä, makujen tirehtööriksi itseään luonnehtiva toimitusjohtaja Ari Santamäki muistelee naureskellen.
Tavoitteena pakkaus, joka erottuu kaupan hyllyllä
Erityisen tyytyväinen Santamäki oli yhteistyössä Keilin innovatiivisuuteen ja ammattitaitoon sekä nopeisiin toimituksiin.
– Yhteistyö lähti pohjien mallintamisesta ja toimivuuden varmistamisesta. Sitten viilasimme graafikoidemme designit niihin ja saimme loppujen lopuksi toimivan kaupallisen kokonaisuuden, Santamäki kertoo.
– Tarve oli luoda kuluttajille pakkaus, jossa pyramidipussitee tuodaan erottuvasti markkinoille ja kaupan hyllyille, Santamäki jatkaa.
Mitä tavoiteltiin, se myös saatiin
Pyramidipussiteesarjaan kuuluu tällä hetkellä 13 erilaista pakettia. Yhteistyö Forsman tean ja Keilin välillä jatkuu vielä ja sarja laajenee tulevaisuudessa.
– Keilissä on niin vahva graafisen alan osaaminen. Saimme leiskat niin valmiiksi tehtyinä, että näimme, että okei, tämä on just se. Se helpotti meidän suunnitteluprosessiamme, kun heidän osaamisen tasonsa tässä graafisessa työn valmistelussa on mielestäni huippuluokkaa, Santamäki kehuu.
– Heillä on hyvä pakkausteknisten vaihtoehtojen näkemys, joka on terävöittänyt lopputulokseen päätymistä. Tässä olemme 99,9 prosenttisesti tyytyväisiä. Mitä tavoiteltiin, se myös saatiin, Santamäki lopettaa tyytyväisenä.
Ari Santamäki, Aaro Forsman Oy