Ajankohtaista - Grano — 17.04.2024 — min. lukuaika
Granolla on kunnia olla mukana tukemassa nuoria markkinoinnin ja viestinnän osaajia
Marketing Finlandin järjestämässä Young Lions Finland Awards:ssa 11.4.2024 palkittiin maamme lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat. Young Lions Finland on 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnattu kilpailu. Granolla on ilo ja kunnia olla mukana tukemassa nuoria luovia markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia!
Tänä vuonna kilpailun seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 37 tiimiä 53 kilpailutyöllä. Jokaisen sarjan kultaa voittanut tiimi lähtee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Lions International Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024. Seitsemän kullan lisäksi tuomaristo jakoi 5 hopeaa, 3 pronssia ja 6 kunniamainintaa. Lue lisää edustajista täältä!
Young Lions Finland -kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä MIELI Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Sarjasta riippuen kilpailutyö tuli toteuttaa vain 24 tai 48 tunnissa.
Kotimaisista ja kansainvälisistä markkinoinnin ja viestinnän asiakkaista, toimistoista, tuotantoyhtiöistä ja mediasta koostuva tuomaristo kiinnitti voittajien valinnoissaan aivan erityistä huomiota töiden strategisiin ratkaisuihin, näkemyksellisyyteen, erottuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun.
Grano osallistui kummikumppanina kilpailun PRINT-kategoriaan. Young Lions Finland Awards:ssa oli mukana markkinointijohtajamme Helena Kujanpää, joka jakoi PRINT-kategorian diplomit voittajille.
PRINT -kategoria
Kultaa voittivat ja Cannesiin edustamaan lähtevät:
“Subtle Signs” Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY Käy katsomassa voittajatyö täältä!
Hopea:
“The Smiling Girl” Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations
Kunniamaininnat:
“Heroes Are Human Beings As Well” Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki
”Inconvenience” Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki
– Tämä on ollut suuri ilo ja kunnia meille Granolla, sillä meille on tärkeää olla mukana tukemassa nuoria luovia markkinoinnin ja viestinnän osaajia. Toimiminen Suomen Young Lions:ien kummikumppanina PRINT-kategoriassa antaa konkreettisen mahdollisuuden tehdä niin. Kuten jotkut ovat sanoneet, että "printti olisi kuollut" – tämä kategoria osoittaa sen vahvasti, että näin ei ole! Meillä on upeita ammattilaisia ja käsityöntaitajia, jotka mielellään tukevat nuoria luovia markkinoinnin ja viestinnän kykyjä menestyäkseen työssään, sanoo Helena Kujanpää, Granon markkinointijohtaja.
Kiitos kaikille kilpailijoille ja etenkin PRINT-kategoriaan osallistuneille sekä suuret onnittelut voittajille! Hyvää matkaa kohti Cannesia!
Cannes Young Lions -kilpailuun osallistuu nuoria luovia tekijöitä markkinoinnin ja viestinnän alan joka alueelta. Young Lions Finland -kilpailu on antanut vuodesta 2006 lähtien kotimaan nuorille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille näyttää osaamisensa. Young Lions Finland 2024 on paikallinen kilpailu, jonka järjestää Marketing Finland. Se on Cannes Lions Awardsien, Eurobest Awardsien ja Cannes Lions Festival of Creativity -tapahtuman virallinen edustaja Suomessa. Myös Dubai Lynx ja Spikes Asia Awards kuuluvat Marketing Finlandin edustamaan Cannes Lions -perheeseen.
Kuvaaja: Janne Pappila