Suomen johtava projektinhallintajärjestelmä SokoPro aloittaa yhteistyön rakennusalan
ohjelmistoyritys Congridin kanssa. Yritykset ovat kehittäneet SokoLink-nimisen integraation, jonka avulla suunnitelmat ja revisiot siirtyvät jatkossa automaattisesti suunnittelijan pöydältä työmaalle työntekijöiden käyttöön.
SokoPron liiketoiminnan kehitysjohtaja Jouni Silvennoinen iloitsee siitä, että SokoPron ekosysteemi kasvaa jälleen yhdellä tärkeällä kumppanilla. Päätös yhteistyöstä oli Silvennoisen mukaan yritykselle helppo, koska toive tuli ennen kaikkea myös heidän asiakkailtaan.
– Integraatio mahdollistaa virheettömämmän ja tehokkaamman tuotannonhallinnan. Asiakkaan ei tarvitse enää seikkailla eri ohjelmistojen välillä, vaan hän pystyy päivittämään kaikki projektin suunnitelmat yhden ohjelmiston kautta molempiin, Silvennoinen sanoo.
– SokoLink on meille hyvin tärkeä ja hyödyllinen yhteistyöhanke. Saamme rakennustuotantoon yhden oleellisen aputyökalun lisää. Integraatiosta seuraa konkreettista hyötyä kaikille, jotka käyttävät molempia ohjelmistoja, Congridin tuotemarkkinointipäällikkö Matti Huusko kertoo.
SokoLink – tehokasta tuotannonhallintaa
SokoPro on pilvipalveluohjelmisto tiedonhallintaan, jakamiseen ja arkistointiin, joka on laajasti käytössä suomalaisilla työmailla. SokoProhon talletetaan kaikki rakennushankkeen kannalta tärkeät dokumentit, kuten asiakirjat, valokuvat ja pohjapiirustukset. Congrid on puolestaan ohjelmistokokonaisuus, jota käytetään rakennustyömailla laadun- ja turvallisuuden hallintaan ja tuottavuuden parantamiseen.
Aikaisemmin SokoProhon lisätyt suunnitelmat ja revisiot siirrettiin manuaalisesti Congridin sovellukseen. Nyt luodun SokoLinkin avulla dokumentit päivittyvät jatkossa automaattisesti, eli työnteko tehostuu ja nopeutuu.
– Integraatio on vastaus asiakkaiden toiveisiin, Huusko kertoo.
Helppokäyttöinen SokoLink-integraatio on myynnissä molempien yritysten nettisivuilla.