Pitäisikö markkinoinnin tuotantotyöt ulkoistaa vai tehdä itse omassa talossa? Kysymykseen on varmasti yhtä monta mielipidettä kuin on vastaajaakin. Nyt voikin olla hyvä hetki miettiä oman markkinoinnin roolia, ja mihin suuntaan markkinoinnin tekemistä kannattaa suunnata.
Yhä strategisempaa markkinointia
Markkinoinnissa tapahtuu tällä hetkellä paljon – koronankin takia. Sisällön määrä kasvaa ja materiaalia pitää tuottaa yhä nopeammin ja yhä useampaan paikkaan. Samanaikaisesti markkinointi alkaa vihdoin siirtyä osaksi liiketoiminnallista päätöksentekoa ja työskentelee vahvasti yhdessä myynnin kanssa. Markkinoinnin rooli ja tekeminen on siis yhä strategisempaa. Ilouutinen meille markkinoinnista innostuville. Vai onko?
Korona on lisännyt leikkauspaineita: tutkitusti yli 60 % yrityksistä on supistamassa markkinoinnin budjettia. Kysymys kuuluukin: mistä aika strategiselle työlle, jos samanaikaisesti pitäisi tehdä yhä personoitavampaa sisältöä ja rakentaa samasta viestistä 12 eri variaatiota eri medioihin? Niinpä.
Entä, jos ulkoistaisit markkinoinnin tuotantotyöt?
Jos inhouse-tekemiseen ei ole mahdollista investoida lisäkäsiä, vaihtoehtosi voi olla nimenomaan tuotannollisten töiden ulkoistaminen.
Listasimme oppaan muotoon kuusi konkreettista hyötyä, jotka yritys voi saavuttaa ulkoistamalla markkinoinnin tuotannot osaavalle kumppanille.
Lataa opas ja lue lisää!