Aviksen Nenäpäivä-auto levittää hyvää mieltä tienpäällä. Mainokset ajoneuvojen kyljessä ovat tuttu näky taajama-alueilla liikuttaessa. Taksit myyvät pintaansa mainoksille, kuten myös esimerkiksi julkiset kulkuvälineet, joiden kylkiin mainoksen saadakseen mainostaja voi joutua odottamaan pitkiäkin aikoja.
Vaikka digitaalisten mainoskanavien mitattavuutta ja kohdennusmahdollisuuksia rummutetaan tärykalvoja tärisyttävällä tahdilla, uskovat mainostajat edelleen myös ulkomedioihin niiden kasvaessa vuoden alusta 12,3%. Liikkuva media pärjää hyvin erilaisten ulkomedioiden kirjavassa joukossa, sillä on arvioitu, että liikkuvan median tavoittavuus noin 20% parempi kuin paikallaan olevien ulkomainosten, esimerkiksi tienvarsitaulujen vastaava.
Teipattu auto on tehokas apuväline promootioon
Teipattu auto on myös tehokas apukeino promootioon. Esimerkiksi rakennustyövoimaa välittävä Bolt onnistui kasvattamaan tunnettuuttaan kohderyhmänsä keskuudessa jalkautumalla työmaille näyttävän Bolt-brändätyn pick-upin kanssa.
Avain auton tuloksekkaaseen hyödyntämiseen ulkomediavälineenä on laadukkaan suunnittelun ja toteutuksen liitto. Kuten muussakin mainonnassa myös kohderyhmän tunteet ja tarpeet tulee olla tarkasti hanskassa, jotta kohdeyleisöä voidaan puhutella uskottavasti.
Jokaisella yrityksellä on autotallissaan hyödyntämätöntä mainostilaa
Yrityksen omistuksessa tai hallinnassa olevien autojen käyttö mainostilana ei ole ennenkuulumatonta. Valtaosalla yrityksiä lojuu talleissaan roppakaupalla hyödyntämätöntä mainostilaa.
Työmatkat ovat pidentyneet ja sitä myötä myös liikennevirtaukset ovat kasvaneet. Tämä tarkoittaa siis myös kasvanutta potentiaalista näkyvyyttä. Näkyvyyden lisäksi auton yliteippaaminen suojelee myös maalipintaa ja parantaa näin jälleenmyyntiarvoa.