Auringon alkaessa hiljalleen raottaa helmikuisen aamun verhoaan, aloitettiin Granon kaupungin rakentaminen tyhjään valkoiseen huoneeseen Helsingin Kalasatamassa. Hiljalleen tila täyttyi innostuksesta, oivalluksista ja lopulta pohjattoman hyvästä fiiliksestä. Sama fiilis tarttuu väistämättä myös jokaiseen kaupungissa vierailevaan. Tervetuloa!
– Granon vahva graafinen ilme saa nyt rinnalleen kuvaa. Kuvamaailma syntyy kaupungista, jota Granolaiset rakentavat ja granottavat visuaaliseksi ja kiinnostavaksi. Kaupungista löytyy meille ja asiakkaille jokaiselle jotakin, sillä mehän teemmekin kaikkea. Ja vähän päälle, aloittaa Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen, joka istuu työpisteellään höyryävä kahvikuppi kädessään. Innostuksen näkee hänestä selvästi.
– Nyt alkaa tapahtua ja haluan olla mukana tässä uudistuksessa. Muutosvastaisuutta uutta tehtäessä ilmaantuu aina, mutta jos haluaa mennä eteenpäin on käveltävä rohkeasti keskellä tietä ja luottaa siihen, että vastaantulijat pysyvät omalla kaistallaan, Karppinen toteaa.
Konseptia toteuttamaan valittiin huippuosaajia. Kuvaukset toteutettiin Hasan&Partnersin toimesta ja kapellimestarina etsimen takana toimi runsaasti kansainvälistäkin mainetta niittänyt valokuvaaja Jere Hietala, jolle projekti tarjosi positiivisella tavalla erilaista normaaliin tekemiseen verrattuna.
– Näitä kuvauksia oli tosi mahtava tehdä. Jo kuvauksissa oli mahtava fiilis ja kaikki tekijät olivat liekeissä. Itse idea on hyvä, mutta itse olen erityisen innostunut siitä, että kerrankin kuva rakennettiin studioon ja kuvan käsittely jälkikäteen Photoshopilla jätettiin minimiin. Tämän suuntainen tekeminen on kasvava trendi maailmalla, kun kuviin halutaan aitoutta, Hietala kertoo.
Hän sai projektista paljon irti myös fiilispuolella.
– Myös minulle ammattikuvaajana tilanne on sopivalla tavalla haastava ja tästä kuvaussetistä tarttui hyvä fiilis pitkäksi aikaa. Itse kaupungin ja kuvien lavastaminen Hasanin suunnittelijoiden kanssa paljasti sisäisen pikkulapsemme. Samalla myös oma portfolioni sai uutta täytettä, Hietala toteaa.
Karppinen yhtyy Hietalan kommentteihin. Hänellä on myös selkeä ja vahva näkemys siitä mihin suuntaan Granon brändi on matkalla.
– Granolla on mahdollisuus olla edelläkävijä myös brändin rakentamisessa. Kasvuhalua löytyy ja hienoa monialaista osaamista, josta voimme olla ylpeitä. Haluammehan myös näyttää innovatiiviselta edelläkävijältä. Myös Jukka-Pekka Vuoren mukaan saaminen tuo brändin rakentamiselle lisäarvoa, Karppinen päättää.
Kuvassa Jere Hietala.