Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka luo digitaalisia ratkaisuja yritysten liiketoiminnan kehittämiseen, uudistamiseen ja parantamiseen. Enfo hyödyntää käyntikorttien tilaamiseen Granon tilausjärjestelmää.
– Halusimme automatisoida prosesseja ja vapauttaa HR:n aikaa. Nyt jokainen pystyy itse tekemään käyntikorttitilauksensa järjestelmän kautta, sanoo Enfon HR Business Partner Anne Himmanen.
Aikaisemmin käyntikorttien tilaukset menivät Enfon henkilöstöhallinnon kautta. Joku työntekijöistä keräsi tipoittain tulleet 5–10 tilauksen tiedot exceliin ja lähetti ne noin kerran kuussa painoon, joka toimitti vedokset, jotka työntekijä sitten lähetti hyväksyttynä takaisin. Valmiit käyntikortit paino kuljetti tilaajalle, joka joutui ilmoittamaan kollegoilleen, että nyt heidän korttinsa ovat noudettavissa.
– Ilman muuta tilausjärjestelmä säästää aikaa. Useita välivaiheita on jäänyt pois.
Anne Himmanen / HR Business Partner, Enfo
– Siinä saattoi tulla pitkä viive ennen kuin työntekijä sai korttinsa, toista kuukauttakin. Nyt se on paljon nopeampaa, kun kortit tulevat noin viikon sisällä tilauksesta. Henkilöstö on ollut tyytyväinen toimintamalliin", Himmanen sanoo ja jatkaa:
– Ilman muuta tilausjärjestelmä säästää aikaa. Useita välivaiheita on jäänyt pois. Kenenkään ei enää tarvitse olla välikätenä – vähensimme omaa työtämme. Se oli iso tekijä, miksi halusimme järjestelmän.
– Yhteistyö on sujunut hyvin. Saamme nopeasti muutokset ja lisäykset järjestelmään, sanoo Enfon Anne Himmanen. Näin varmistetaan esimerkiksi se, että uudet työntekijät saavat korttinsa nopeasti.
Enfon Suomen toimipisteet ovat Kuopiossa, Espoossa ja Kajaanissa. Grano huolehtii käyntikorttitilausten logistiikasta, jotta kaikki saavat korttinsa mahdollisimman nopeasti.