Referenssit - Grano — 20.01.2025 — min. lukuaika
Grano sai K-Supermarketin loistamaan uudella tavalla
Tampereen eteläpuolella Lempäälässä sijaitseva Kuljun Kartanon K-Supermarket on tärkeä lähikauppa Kuljun alueen noin 3 000 asukkaalle. K-Supermarket on tuonut uutta ilmettä kauppamiljööseensä Granon valomainoksilla ja myymäläopasteilla. Granon asiantunteva tuki ja ehdotukset olivat keskeisessä roolissa, kun K-supermarketin ilmettä alettiin päivittämään.
Ilmeuudistuksen aikana K-Supermarket Kuljun Kartanon kauppiaana toiminut Teemu Haapaniemi on sittemmin jatkanut kauppiasuraansa K-Citymarket Hämeensaaressa. Kuljun Kartanon uudistusten osalta Teemu muistelee edellisestä remontoinnista kuluneen jo 7-8 vuotta, joten nyt Granon kanssa toteutetuille toimille oli tilausta.
– Myymälässä oli jo jonkin verran vanhanaikaisia ratkaisuja, mikä oli yksi keskeinen syy siihen, miksi päätimme lähteä uudistamaan myymälän ilmettä. Pohdimme, mikä olisi järkevin toteutus ja päädyimme valomainoksiin ja myymäläopasteisiin, jotta asiakkailla olisi helpompi löytää etsimänsä.
Uusi ilme luotiin Granon tuella
K-Supermarkettiin tehtiin uudistuksia yläilmeeseen, muun muassa osastokyltteihin, jotka muutettiin valomainoksiksi. Myös opasteiden muotoihin tuotiin samalla uudenlaista ilmettä.
– Meillä ei ollut itsellämme aluksi selkeää visiota. Toki, olin nähnyt millaisia toteutuksia muissa kaupoissa oli käytetty, mutta meidän oma osaamisemme ei ollut yläilmeen suunnittelussa tai brändäyksessä.
– Olen hyvä kauppias ja osaan myydä makkaraa, mutta näihin asioihin tarvitsen tukea ja ajatuksia siihen, mitä kaikkea vaihtoehtoja ylipäätään on olemassa. Sain Granolta ison avun siihen, että saimme vietyä tämän projektin sellaiseen pisteeseen, mihin halusimmekin, Teemu korostaa.
Aikataulutus ja suunnittelu avainasemassa
Teemu kertoo olleensa projektin suunnitteluvaiheessa yhteydessä Granoon, jonka jälkeen Granon myyjä kävi paikan päällä arvioimassa, millaisia uudistuksia kaupassa voitaisiin tehdä.
– Myyjä antoi monta erilaista ehdotusta, mitä voisimme tehdä eri paikkoihin. Tuli esiin monia vaihtoehtoja, joita en ollut itse tullut edes ajatelleeksi. Granolta tuli myös paljon ideoita, jotka olivat toimineet muissa kaupoissa ja jotka sopisivat hyvin myös meille, Teemu muistelee.
Teemun mukaan eniten projektissa kului aikaa eri vaihtoehtojen suunnitteluun.
– Meni noin kaksi kuukautta siitä, kun otimme Granoon ensimmäisen kerran yhteyttä ja aloitimme erilaisten vaihtoehtojen pohdinnan siihen, että kaikki kyltit ja opasteet olivat paikoillaan.
– Saimme Granolta ison tuen projektiin. Kaikki sujui todella mallikkaasti ja saimme koko ajan tietoa siitä, missä mennään. He pitivät langat hyvin omissa käsissään ja minä sain vain ihailla työn tulosta. Saimme ison avun heidän puoleltaan, ja saimme vietyä projektin maaliin lyhyellä aikataululla.
Asiakasystävällistä tekemistä alusta loppuun
Yhteistyö Granon kanssa sujui erinomaisesti aikataulujen, asennusten ja viestinnän suhteen.
– Granon kanssa oli todella helppo toimia. Kaikki sovittiin minun aikatauluihini sopivasti. Kaikki onnistui tämän osalta todella hienosti.
– Granolta oltiin meihin yhteydessä todella aktiivisesti ja aina kerrottiin, missä kohtaa projektia mennään. Meiltä kysyttiin selkeästi, milloin haluaisimme, että asennukset alkaisivat ja mikä viikonpäivä olisi kaikista sopivin, etteivät he häiritsisi meidän kauppamme asiakkaita. Tämä oli tosi hienosti hoidettu heidän puoleltaan.
– Tämä kaikki yllätti positiivisesti. He olivat paljon minua fiksumpia miettimään näitä asioita. Olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen, jonka saimme aikaiseksi. Voin ehdottomasti suositella Granoa kaikille, jotka miettivät miljööuudistusta tai kokonaisremontteja, Teemu painottaa.