Siirry suoraan sisältöön

Grano toteutti Tiffany-henkiset ikkunateippaukset Karaoke Karhulle

Grano toteutti Tiffany-henkiset ikkunateippaukset Karaoke Karhulle

Ravintolayritys Tulikuuma Kumpu Oy:n uusin ravintola nimeltä Karaoke Karhu sai keväällä uuden ilmeen. Grano toteutti ravintolan ilmeuudistuksen avaimet käteen -periaatteella.

Tulikuuma Kumpu Oy on Leppävirralla sijaitseva yritys, joka omistaa yli 20 ravintolaa. Vuonna 2010 perustettu yritys on alunperin perustettu vastaamaan pienen kunnan asukkaiden ravintolakysyntään ja vuosikymmenen aikana laajentanut toimintaansa ostamalla ja uudistamalla ravintoloita ympäri Suomea.

Tulikuuma luottaa ilmeuudistuksissaan Granoon. Grano on toteuttanut yritykselle useita ravintoloiden ilmeuudistuksia sekä auttanut Tulikuumaa heidän ravintoloidensa brändäystyössä ympäri Suomea jo useamman vuoden ajan.

– Yhteistyömme Granon kanssa alkoi joitakin vuosia sitten Kuopiossa, kun yökerho Jolene Happy Bar Kuopio tarvitsi ilmeen. Hankimme silloin Granolta koko brändäyspaketin aina logosuunnittelusta tilojen yleisilmeen toteutukseen sekä painotuotteisiin. Heti ensimmäisessä projektissamme tuli mielestäni aivan jackpot-onnistuminen ja siitä lähtien olemme Granon kanssa kulkeneet käsi kädessä ravintoloidemme ilmeuudistuksissa, kertoo Tulikuuman osakas Santtu Kankkunen.

Viimeisimpänä uudistusprojektina toteutettiin ravintola Karaoke Karhun ilmeuudistus Huittisiin toukokuussa.

Tiffany-teippaukset ovat kuin taideteoksia

– Huittisten Karaoke Karhuun toteutettiin Tiffany-lasin tyylisiä ikkunateippauksia, jollaisia olemme tehneet jo aiemmin muutamiin Tulikuuman ravintoloihin eri paikkakunnille. Aiemmat vastaavat projektit ovat opettaneet meitä tuntemaan asiakkaan tarpeita, joten tiesimme heti alusta asti, millaista ilmettä Huittisiin lähdetään toteuttamaan, kertoo Granon myyntipäällikkö Kati Tuominen, joka toimii Tulikuuman yhteyshenkilönä heidän ravintolauudistuksissaan.

– Tiffany on meidän juttu ja sitä on käytetty aiemmin jo ainakin neljässä eri ravintolassa ja tullaan käyttämään myös jatkossa. Ne ovat todella siistejä ja saaneet myös asiakkailta kehuja. Ne ovat kuin taideteoksia, kertoo puolestaan Kankkunen.

Tarvittavat materiaalit, kuten ikkunateippaukset, baaritiskien pinnat sekä valomainokset suunniteltiin, toteutettiin ja asennettiin kokonaan Granon toimesta. Ainoastaan Karaoke Karhun logo suunniteltiin tällä kertaa muualla. Lisäksi Grano toteutti Karaoke Karhulle muita ravintolatoimintaan tarvittavia painotuotteita, muun muassa drinkkilippuja ja hinnastoja.

Toimitus avaimet käteen -periaatteella

Karaoke Karhun kaikki teippaukset ja uudistukseen tarvittavat aineistot suunniteltiin ja toteutettiin Granon toimesta. Tulikuuman vastuuksi jäi vain vedosten ja aineistojen hyväksyntä.

– Granolta tuli kaikki avaimet käteen -periaatteella. Uudistus ei työllistänyt meitä juuri ollenkaan, Santtu Kankkunen toteaa.

Ennen Grano-yhteistyötä Tulikuuma toimi ravintolauudistuksissa paikkakunnasta riippuen paikallisen toimijan kanssa. Tämä malli on nyt jäänyt heillä historiaan ja Tulikuuman uudistuksista vastaa Granolla yksi kontakti, Kati Tuominen.

– Uuden kumppanin kanssa täytyy aina aloittaa koko projekti alusta ja selittää meidän yleisilme ja käytettävät materiaalit. Se on paitsi aikaavievää, myös raskasta. Helpottaa hirveästi, kun on yksi ihminen, joka tietää mitä haetaan ja jolle meidän kuviot on tutut, Kankkunen sanoo.

Kankkunen antaakin kiitosta sujuvalle keskusteluyhteydelle Katin kanssa.

– Kommunikaatio sujuu hyvin, koska Katin kanssa pystyn käyttämään hyväksi myös epävirallisia kanavia. Saatan napata kuvia hyvistä toteutuksista ja lähettää niitä Katille WhatsApp:ssa, Kankkunen kiittelee.

Kankkunen pitää Granon vahvuutena valtakunnallisuutta, laajaa verkostoa sekä monipuolista tarjontaa.

– Vielä ei ole tullut vastaan mitään, mitä Grano ei pystyisi toteuttamaan, Kankkunen päättää.

– Granolta tuli kaikki avaimet käteen -periaatteella. Uudistus ei työllistänyt meitä juuri ollenkaan.

Santtu Kankkunen, osakas / Tulikuuma Kumpu Oy

Tutustu Granon myymälämarkkinoinnin ratkaisuihin >>

Juttu on julkaistu alun perin 2.09.2020 ja sitä on päivitetty 10.10.2022.
Ota yhteyttä