Kauppakeskus Kaari käyttää Granoa apuna sekä markkinointiaineistojen suunnittelussa että näkyvyyttä ja vetovoimaa kasvattavissa toteutuksissa.
Kauppakeskus Kaari sijaitsee Helsingin Kannelmäessä, vilkkaasti liikennöityjen Kehä I:n ja Hämeenlinnanväylän risteyskohdassa.
– Kaari eroaa monesta muusta kauppakeskuksesta ainakin siten, että meillä käy paljon vakioasiakkaita lähialueilta, sanoo Kaaren markkinointipäällikkö Katriina Halme.
Grano tekee Kauppakeskus Kaaren kanssa jatkuvaa yhteistyötä, jonka skaala vaihtelee opasteista, teippauksista ja banderolleista kokonaisvaltaisempaan suunnitteluun ja brändäykseen. Tiloissa tarvittavien näkyvyyselementtien lisäksi myös esimerkiksi Kaaren sesonkikampanjoihin tulevat materiaalit hoidetaan Granon kautta.
Viime vuosina Kaari on uudistanut sekä konseptiaan että ilmettään. Esimerkiksi sopii Kaaren Kulma, kauppakeskuksen syyskuussa 2019 avautunut ravintolamaailma.
– Granon kanssa mietimme, miten ravintoloiden huomioarvoa ja löytymistä voi parantaa myös muualla kauppakeskuksessa. Näkyvyyselementit on yhdessä katsottu ja suunniteltu – lisäsimme muun muassa opastekylttien määrää ja lattiaan opastenuolia. Kauppakeskus onkin koko ajan elävä projekti, koska suuret linjat suunnitteleva arkkitehti ei millään pysty näkemään esimerkiksi joka kyltin optimipaikkaa, Halme korostaa.
Aito yhteistyö tuo tulosta
Granon myyntipäällikkö Jan Holmberg antaa paljon arvoa sille, että Kaari luottaa Granon kokemukseen ja osaamiseen.
– Kokonaisvaltaisuutensa vuoksi Kaari on meille hyvin kiehtova asiakkuus. Kaaren aineistot eivät esimerkiksi yleensä tule suunnittelutoimistosta Granoon täysin valmiina, vaan ne jalostetaan meillä tilaan sopiviksi. Suunnitteluvaiheessa pääsemme ehdottamaan, mikä materiaali kannattaa valita ja miten toteutuksen voisi hoitaa. Se on todellista yhteistyötä, jossa lopputulos on eri osapuolten osaamisen summa, Holmberg kertoo.
– Lähes viikoittain olemme jostain asiasta yhteyksissä Granoon. Jan tulee paikalle, ja käymme läpi tilanteen ja tarpeet. Tämä on aitoa yhteistyötä, jossa arvokkainta on se, että pystymme yhdessä kehittämään ja suunnittelemaan asioita. Koska kumppanuus on jatkunut useita vuosia, Granolla tiedetään yleensä jo valmiiksi kaikki tarvittavat tekniset yksityiskohdat sekä yhteistyön historia – mitä ratkaisuja missäkin on kokeiltu, ja millaisia aineistoja löytyy valmiina, Katriina Halme kiittelee.
Aito yhteistyö näkyy kauppakeskuksessa myös viivan alla. Esimerkiksi viesti uudesta ravintolamaailmasta on uponnut onnistuneesti asiakkaiden tietoisuuteen – Halmeen mukaan kävijämäärät Kaaren ravintoloissa ovat kasvaneet merkittävästi.