Grano toteutti Purinalle näyttävän myymälämarkkinointiratkaisun, joka helpottaa asiakkaan ostopäätöstä. Purina on yksi maailman johtavista lemmikkieläintuotteiden valmistajista. Nestlén omistama Purina on toiminut alalla jo yli 80 vuotta. Purina halusi pilotoida Super Premium -kissanruokatuotteille uudenlaista myymäläesillepanoa.
– Ajatus oli luoda ruokakauppaan shop-in-shop-fiilis, jossa super premium -tuotteet tuodaan näkyvämmin esille. Esillepanon pitää resonoida valikoiman laadun kanssa, sanoo Nestlé Purina PetCaren Shopper Marketing Manager Saija Särmäkari.
– Myymälämainonta on meillä merkittävässä roolissa. Tuoteryhmän kehityksen keskipisteessä on shopper eli kaupan asiakas. Hänet tavoittaa parhaiten myymälässä juuri ostohetkellä. Pyrimme kaikilla ratkaisuilla helpottamaan oikean valinnan tekemistä.
Projektin toteuttivat yhdessä Purina, mainostoimisto BBO ja Grano. BBO oli vastuussa projektin visuaalisesta ilmeestä. Grano suunnitteli ja toteutti myymälämarkkinoinnin ratkaisut, kuten hyllyrakenteet, valot, POS-materiaalit, herätteet, kyltitykset ja lattiatarrat. Myös asennuspalvelu tuli Granolta.
– Grano tuntee kaupan miljöön. Oli hyvä, että pääsimme hyödyntämään heidän myymäläosaamistaan. Yhteistyö heidän kanssaan on joustavaa ja nopeaa. Asiat etenivät sovitusti. Koko paketti tuli järkevästi ja avaimet käteen -periaatteella Granolta.
– Grano noudatti briefiä täsmällisesti ja teki kaiken mitä sovimme. Samalla he kuitenkin kehittivät ennakkoluulottomasti uutta, eivätkä vain tarjonneet jo valmiita ratkaisuja. Projektinhallinta pysyy yhdessä osoitteessa, eikä meidän tarvitse olla yhteydessä moneen paikkaan. Siitä syntyy ajansäästöä.
Pilottivaiheen jälkeen myymälöihin tehtiin pieniä muutoksia ja projekti saanee tulevaisuudessa jatkoa:
– Tavoitteena on tehdä vastaavan tyyppisiä projekteja laajemmassa mittakaavassa.
– Grano tuntee kaupan miljöön. Koko paketti tuli järkevästi ja avaimet käteen -periaatteella heiltä.
Saija Särmäkari / Shopper Marketing Manager, Nestlé Purina PetCare