Siirry suoraan sisältöön

Leppäkosken Energia otti asiakaskokemuksen kokonaisvaltaisesti haltuun

Leppäkosken Energia otti asiakaskokemuksen kokonaisvaltaisesti haltuun

Leppäkosken Energia Oy myy sähköä niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaille koko Suomen alueella. Yrityksellä on käytössään Granon luoma järjestelmä, jonka avulla erilaisia asiakkaita, niin kuluttajia kuin yrityksiä, voidaan palvella kokonaisvaltaisesti sekä monikanavaisesti.

– Tavoitetilamme on olla asiakkaalle se helpoin tapa sähkösopimuksen tekemiseen, kertoo Leppäkosken Energialla asiakkuuspäällikkönä toimiva Anna-Mari Nyyssönen.

Tavoitteena asiakaskokemuksen kokonaisvaltainen haltuunotto

Granon ja Leppäkosken Energian yhteistyö alkoi, kun Leppäkosken Energia halusi yhdenmukaistaa prosessejaan sekä luoda järjestelmän, jonka avulla erilaisia asiakkaita voitaisiin palvella entistä kokonaisvaltaisemmin. Uuden järjestelmän luomisen päätavoitteena oli asiakaskokemuksen monikanavainen haltuunotto.  

– Lähdimme hakemaan Granon avulla kokonaisvaltaista asiakaskokemuksen haltuunottoa, jotta pystyisimme palvelemaan niin 18-vuotiaita diginatiiveja kuin 80-vuotiaita eläkeläisiä, Nyyssönen kertoo.

– Valitsimme Granon, koska he pystyivät tarjoamaan koko sen viestintävälineiden valikoiman, mitä me tarvitsemme. Koska osa asiakkaistamme haluaa viestintää postitse kotiin ja haluamme palvella kaikkia asiakasryhmiämme mahdollisimman hyvin, oli Granon tarjoama printtiviestintä markkinoinnin automaatiojärjestelmän ohella meille tärkeä valintakriteeri. Monelta kilpailijalta printtiviestit puuttuivat kokonaan.

– Toki myös tällainen tulevaisuuteen yhdessä katsominen ja asiakkaan tulevien tarpeiden ennakointi olivat hyvin tärkeässä roolissa, Nyyssönen jatkaa.

 

 

 

Helpommin hallittava kokonaisuus säästää aikaa ja rahaa

Uuden järjestelmän avulla asiakkaat voivat esimerkiksi uusia sähkösopimuksiaan ja saada ajankohtaisia tarjouksia. Leppäkosken Energia käyttää järjestelmää myös muuhun tavalliseen asiakasviestintään sekä asiakastyytyväisyyden kartoittamiseen.

– Asiakas saa paremman asiakaskokemuksen ja ajantasaista viestintää. Sen lisäksi on myös oma työpöytäni siistiytynyt. Kun on yksi järjestelmä, jonka kautta asioita hoidetaan, on kokonaisuutta totta kai paljon helpompi hallita.

– Aikaisemmin meillä oli rinnakkain monta eri järjestelmää sekä monta tapaa toimia. Nyt olemme voineet yhdenmukaistaa prosessejamme ja siten säästyy ymmärrettävästi aikaa sekä rahaa, Nyyssönen summaa.

Tutustu Granon painopalveluihin >>

Juttu on julkaistu alun perin 3.04.2018 ja sitä on päivitetty 3.10.2022.
Ota yhteyttä