Suomen itsenäisyyden juhlavuosi näkyy ympäri vuoden monella tapaa. Grano on mukana juhlahumussa tuottamalla ja ylläpitämällä Suomi 100 -verkkokauppaa.
Idea verkkokauppaan on lähtöisin valtioneuvoston kanslian Suomi 100 -hankkeesta. Grano valittiin verkkokaupan toteuttajakumppaniksi kilpailutuksen kautta.
– Olemme iloisia siitä, että kumppaniksi valikoitui suomalainen yritys, jolla on myös tuotantoa Suomessa. Grano on ollut luotettava kumppani verkkokaupan ylläpidossa pitäen asiakkaat tyytyväisinä, Suomi 100 -hankkeen viestintäpäällikkö Päivi Pirttilä kertoo.
Verkkokaupan tarjonta koostuu erilaisista näkyvyysmateriaaleista. Tuotevalikoima sisältää muun muassa lippusiimoja, julisteita, ilmapalloja, opasteita ja salkolippuja. Tuoteryhmiä on tällä hetkellä 12 ja erilaisia tuotteita 54. Osan tuotteista Grano valmistaa itse, loput se ostaa muilta yrityksiltä. Verkkokauppa on avoin kaikille, mutta sen suurimpia asiakkaita ovat olleet kunnat, kaupungit ja suurlähetystöt, eli tahot, jotka osallistuvat monella tavoin juhlavuoden ja sen tapahtumien järjestämiseen.
– On hienoa, että pystymme auttamaan kaikkia suomalaisia juhlimaan Suomen 100-vuotista taivalta yhtenäisellä juhla-asulla. Olemme havainneet, että juhlavuoden tuotteet ovat lisänneet yhteenkuuluvuuden tunnetta suomalaisten keskuudessa, asiakkuuspäällikkö Jari Sarekoski Granosta toteaa.
Pirttilän mukaan tuotteiden menekki on kasvanut juhlavuoden edetessä ja itsenäisyyspäivän lähestyessä. Ihmiset ovat löytäneet verkkokaupan, ja varmasti jokainen suomalainen on jo kuullut juhlavuodesta joko median ja tai tuttavapiirinsä kautta.
– Valtava joukko on lähtenyt tekemään juhlavuotta sen teeman mukaisesti eli yhdessä. Meillä on Suomessa tutkitusti yli puoli miljoonaa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmatekijää mukana, Pirttilä sanoo.
Suomi 100 -verkkokaupan myötä Grano on ottanut uuden askeleen kuluttajapuolen kauppaan, sillä tätä ennen yritys on tarjonnut vain omia, lähinnä painotuotteitaan, omassa verkkokaupassaan.