Referenssit - Grano — 27.11.2023 — min. lukuaika
Näyttävä messuosasto ilmensi Pandan brändiä erinomaisesti
Vuosittain järjestettävät Lakritsi- ja Salmiakkifestivaalit ovat lakritsin ja salmiakin ystäville kuin paratiisi konsanaan. Lokakuussa Helsingin Wanhassa Satamassa järjestetty messutapahtuma tarjosi kävijoille paljon nähtävää, koettavaa ja ennen kaikkea maisteltavaa. Pandan Lakukka®-kuviota juhlistava osasto veti puoleensa runsaasti väkeä. Yhteistyössä markkinointiviestintätoimisto Milttonin ja Granon kanssa toteutettu messuosasto oli kokonaisuutena erittäin onnistunut.
Erityisesti lakritseistaan ja suklaakonvehdeistaan tunnettu Panda on Suomen toiseksi suurin makeisvalmistaja. Makeiset valmistetaan Jyväskylässä Vaajakosken tehtaalla. Panda kuuluu Orkla-konserniin ja on osa Orkla Suomi -yhtiöitä.
– Täällä festivaaleilla on ollut tosi kiva fiilis! Ihmisiä on ollut paljon liikkeellä hieman sateisesta ja syksyisestä kelistä huolimatta. Kävijät ovat löytäneet tänne meidän osastollemme hirveän kivasti. Osasto on todella kutsuva ja tänne tulee mielellään sisään maistelemaan tuotteita. Maistatamme täällä myös uutta, tammikuussa Panda Choco & Lakrits -tuoteperheeseen tulevaa uutta makua, valkosuklaa-salmiakki, kertoo Orklalla markkinointikoordinaattorina työskentelevä Suvi Korpela.
Tekninen suunnittelu ja toteutus suoraan toiveiden pohjalta
Messuosastoa lähdettiin rakentamaan yhteistyössä Pandan markkinointikumppanin Milttonin ja Granon kanssa. Ennen messuosaston varsinaisen tuotannon aloittamista Grano vei Pandan ja Milttonin toiveet budjetin mukaisiksi rakenteiksi ja ehdotti käytännön toteutukseen tulevia elementtejä. Teknisen toteutusratkaisun lisäksi Miltton ja Panda saivat tarkasteltavakseen erilaiset rakenne- ja tuoteideat.
– Panda® Lakukka® on saanut Design from Finland -merkin. Suomalaisen Työn Liitto myönsi merkin ensimmäistä kertaa makeisessa käytetylle muotoilulle. Halusimme juhlistaa tätä messuosaston suunnittelussa. Meillä oli valmis idea osastosta ja kaipasimme kumppania tekemään teknisen suunnittelun ja toteutuksen, kertoo Milttonilla Art Directorina työskentelevä Katri Kurisjärvi.
– Olemme tehneet Granon kanssa yhteistyötä erilaisten tuotantojen kanssa. Yhteistyömme on ollut edellisissä projekteissa hyvää ja tiesimme, että Grano tarjoaa myös tapahtumatuotantoa. Tämänkin projektin osalta Grano vastasi tarpeeseemme ja toi lisäarvoa tarjoamalla budjettiin sopivia erilaisia toteutusvaihtoehtoja ja tekemällä havainnekuvan osastosta, toteaa Milttonilla projektijohtajana toimiva Tanja Ijäs.
Kokonaispalvelua avaimet käteen -periaatteella
Messuosaston ulkoasun tuottaminen ja asentaminen tarjottiin Pandalle kokonaispalveluna. Valmis osasto piti sisällään muun muassa promoseinärakenteet kuvatulostein ja kohdevaloin, messumatoituksen, kangaspintaiset kevytkuvaseinäkkeet, sisäänkäynnin ripustettavan levytulosteen, brändätyt maistatus- ja myyntitiskit sekä t-paidat. Grano vastasi myös messuosaston mitoituksesta, pystytyksestä ja purkamisesta avaimet käteen -palveluna.
– Grano huolehti projektin sujuvasta läpiviennistä. He osasivat ehdottaa ja suositella asioita, joita ei itse osannut ottaa huomioon. Kaikki sujui suunnitelmien mukaan aikataulussa ja annetussa budjetissa. Lopputulos oli laadukas, kuvailee Milttonilla graafisena suunnittelijana toimiva Sanna Hyvärinen.
– Meille oli tärkeintä, että koko yleisilme tässä messuosastolla on Pandan brändin mukainen. Siinä onnistuttiin tosi hyvin. Tässä on selkeät värit ja tietyt elementit, jotka toistuvat Pandan viestinnässä. Lakukka®-kuvio tulee hyvin esille. Granon ammattilaiset hoitivat sekä pystytyksen että purun. Kaikki toimitukset tulivat aikataulussa. Kävin täällä itse pystytyspäivänä ja silloin oltiin iltapäivällä jo hyvin pitkälti valmiina, reilusti ennen kuin osaston piti olla koossa. Kaikki toimi avaimet käteen -palveluna, Suvi Orklalta kiteyttää.