Siirry suoraan sisältöön

Suomen Sahayrittäjät ry:n järjestölehti painetaan Granolla

Suomen Sahayrittäjät ry:n järjestölehti painetaan Granolla

Suomen Sahayrittäjät ry on piensahojen ja höyläämöiden valtakunnallinen yhteistyö- ja etujärjestö. Sahayrittäjät on toiminut alan kehittämiseksi jo vuodesta 1946 ja sen jäsenyritykset toimivat alalla puun sahaukseen ja jatkojalostukseen liittyvissä tehtävissä. Granolla on ollut ilo toimia yhteistyökumppanina Sahayrittäjille järjestölehden painotyössä ja muissa tarpeissa vuosien varrella.

Sahayrittäjä-lehti on Suomen Sahayrittäjät ry:n julkaisema ammattilehti, jota lukevat jäsenet sekä muut alan ammattilaiset ja sidosryhmät. Lehteä on tehty vuodesta 1946 lähtien, joten nyt lehdellä on meneillään 77. vuosikerta. Grano on painanut lehteä 2016 vuodesta alkaen.

Granon myyntijohtaja Mikko Honkonen kertoo, että yhteistyöllä on pitkä historia. Järjestölehti suunnitellaan, kirjoitetaan ja taitetaan Sahayrittäjillä, jonka jälkeen painatus ja jakelu hoidetaan Granolla. Lisäksi vuosien varrella Grano on auttanut materiaalivalinnoissa, jotta lopputulos olisi Sahayrittäjien vastuullisuusarvojen mukainen.

Sahayrittäjien hallituksen puheenjohtaja Timo Ripatti kertoo, että Grano on tullut vuosien varrella tutuksi.

– Yhteistyö on ollut hyvin saumatonta, ja savolaisella murteella ja otteella puhutaan välillä asiaa ja jotain ihan muuta, naurahtaa Timo ja lisää:

– Hommat hoituvat hyvin ja olemme olleet äärettömän tyytyväisiä Granon toimintaan, painojälkeen ja kokonaisuuteen. Uskaltaisin jopa väittää, että kaikista Suomen puualan lehdistä meillä on ylivertaisin tuote painojälkeä arvioitaessa.

Sekä printin että digin puolella Grano on auttanut Sahayrittäjiä löytämään parhaat ratkaisut:

Molempiin on tarjottu Granolta uutta innovaatiota ja ideaa. Jos minä heitän jonkun jutun Granolle, niin saan heti vastauksen: ”Hei, meillä on tällainen idea!” Timo kertoo.

Painettu järjestölehti on ollut suuressa suosiossa Sahayrittäjien lehden lukijoiden kesken. Timo kertoo, että he ovat välillä tiedustelleet lukijoiltaan onko pelkälle digiversiolle tarvetta painetun lehden sijaan, mutta lukijat ovat toivoneet painettua lehteä vuodesta toiseen. Moni lukija kiittää laadukkaasta lehdestä, jota voi selailla vielä pitkään sen saapumisen jälkeen.

Alan nuoremmatkin toimijat ovat kertoneet toiveensa fyysisestä lehdestä, Timo lisää.

Suomen Sahayrittäjät 2023

Mikko kertoo, että lehden työvaiheet käydään läpi asiakkaan toivomalla tavalla joko puhelimitse, sähköpostitse tai suoraan kasvotusten. Mikon mielestä on mukava käydä paikan päällä, jolloin voi tutustua samalla järjestön toimintaan.

– Vuosien aikana olemme oppineet paljon toisistamme, ja lehden tekeminen on nyt vakiintunutta ja toimivaa, Mikko toteaa.

– Small talkia ei tarvita, voimme heittää puolin ja toisin palautetta, Timo sanoo.

Pieni opas markkinointiin

Pieni opas markkinointiin

Markkinoinnin lyhyt oppimäärä – tästä oppaasta löydät ideoita yrityksen markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Ota ideat käyttöösi ja kehitä markkinointiasi! ⭐

Lataa opas


Mielenkiintoisten ja ajankohtaisten sisältöjen lisäksi Sahayrittäjä -lehden vuoden viimeisen numeron yhteyteen lisätään seinälle ripustettava vuosikalenteri, joka kuoritetaan ja postitetaan Granon toimesta jäsenistölle.

– Vaikka eletäänkin digiaikaa, on perinteisen ja laadukkaan seinäkalenterin kysyntä aina varma, muistuttaa Timo.

Yhteistyö on ollut niin toimivaa, että vaikka tarjouksia on tullut Timolle usealta eri taholta, hän on pidättäytynyt Granossa:

– Voin sanoa, että meitä on lähestynyt usea eri painoalan taho, mutta olen heille aina sanonut, että miksi rikkoisin sitä, mikä on ehjää? Koska yhteistyö toimii Granon kanssa, ei ole järkeä vaihtaa toiseen ja aloittaa kaikkea alusta. Minun ei tarvitse selittää granolaisille itseäni, vaan kaikki hoituu yhden sähköpostin tai puhelunkin aikana.

Kuvaoikeudet: Timo Ripatti


Asiakas- ja järjestölehdet Granosta >>

Juttu on julkaistu alun perin 15.09.2023 ja sitä on päivitetty 8.04.2024.
Ota yhteyttä