Dome Karukosken ohjaama Tom of Finland -elokuva on suomalainen sankaritarina – tarina rohkeudesta, rakkaudesta ja vapaudesta. Elokuvan mainoskampanjan suunnitteli palkittu markkinointitoimisto Bob the Robot. Grano toteutti Bob the Robotin suunnitteleman näyttävän promoständin Finnkinon teattereihin Helsinkiin, Tampereelle ja Turkuun. – Lähtökohtana oli tehdä elokuvan main artista eli julisteesta elämyksellisempi osa tilaa. Julisteen etualalla on puiston penkki, jossa päähenkilöt istuvat. Tästä syntyi ajatus, että teatterikävijät pääsisivät osaksi julistetta tuomalla fyysinen penkki kolmiulotteisen julisteen eteen, sanoo Bob the Robotin AD Henri Haka.
– Uskon, että poikkeukselliset toteutukset erottuvat aina edukseen ja herättävät ihmisten mielenkiinnon. Elokuvan markkinointikampanjassa haluttiin tehdä Tom of Finlandista koko Suomen juttu. Tämä ständi auttoi suomalaisia osallistumaan elokuvan tarinaan ja oli sitä kautta erittäin linjassa muun kampanjan kanssa.
Grano oli selkeä valinta projektin toteuttajaksi:
– Tiesimme jo entuudestaan, että Grano on Suomen parhaimmistoa rakenteellisissa painotuotteissa. Olimme erittäin iloisia, että he lähtivät mukaan tähän hienoon kampanjaan. Granon kanssa on aina mutkatonta ja mukava asioida. Granon rakennesuunnitteluosaaminen ja painoalan asiantuntijuus on aseistariisuvan hienoa.
Haka on sitä mieltä, että yhteistyö Granon kanssa helpotti paljon heidän työtään:
– Pidän siitä, että suunnittelevana toimistona meillä on kumppani, joka tuo pöytään enemmän ratkaisuja kuin ongelmia.
Tom of Finland -elokuvan poikkeuksellinen promoständi antoi mahdollisuuden astua sisään elokuvajulisteeseen.
– Tiesimme jo entuudestaan, että Grano on Suomen parhaimmistoa rakenteellisissa painotuotteissa, sanoo Bob the Robotin AD Henri Haka. Elokuvan promoständissä on useita eri tulostettuja tasoja.
– Pidän siitä, että suunnittelevana toimistona meillä on kumppani, joka tuo pöytään enemmän ratkaisuja kuin ongelmia.
Henri Haka / AD, Bob the Robot