Våren 2022 genomförde Red Bull en av sina största kampanjer för butiksmarknadsföring i sin historia. Formula 1-kampanjhelheten genomfördes i samarbete med Grano och den sprängde gränserna för traditionell butiksmarknadsföring med sina elektronikdelar. I POS-materialen användes för första gången batteridrivna ljus som simulerade trafikljusen i en Formula 1-tävling.
Våren 2022 genomförde Red Bull en av sina största kampanjer för butiksmarknadsföring i samarbete med Grano. I POS-materialen användes batteridrivna ljus som simulerade trafikljusen i en Formula 1-tävling. Red Bull ordnade en formulasimulator på plats för att göra det möjligt för kunderna att uppleva den höga hastigheten av en Red Bull-bil. Butiksmarknadsföringskampanjen var en del av en större Formula 1-turné och fick utmärkt respons av kunderna.
– Grano har levererat allt material som används i kampanjen och även andra element som används under turnén. Vi valde dem för att de levererar mycket mer än bara papp. Grano har varit en fantastisk partner för oss under denna kampanj. De har kunnat producera precis det mervärde som vi vill ha i dessa butiksmaterial, berättar Minh Truong, Red Bulls Trade Marketing Specialist.
Se på videon hur Red Bulls butiksmarknadsföring lyckades!