Referenssit - Grano — 3.01.2023 — min. lukuaika
Lähes 10 vuoden kumppanuus – BioRex on kasvanut yhdessä Granon kanssa
Elokuvateatteriketju BioRex on tehnyt Granon kanssa yhteistyötä pitkään. Yhteistyö käynnistyi pienistä tarpeista, mutta on ketjun kasvaessa monipuolistunut kattamaan mitä moninaisempia tarpeita. Grano on ollut mukana auttamassa BioRexiä kasvamaan yhdeksi Suomen merkittävimmistä elokuvateatteriketjuista.
BioRex on ruotsalaisen Svenska Bion omistama elokuvateatteriketju, joka toimii Suomessa useassa kaupungissa. Grano ja BioRex ovat tehneet yhteistyötä jo pian 10 vuotta, jona aikana molemmat yritykset ovat kasvaneet reippaasti.
Mistä kaikki alkoi? Haastattelimme BioRexin markkinointipäällikköä, Tanja Holsteria, joka on saanut Granolta apua yrityksen markkinointitarpeisiin jo silloin kun ketju oli vielä pieni.
– Yhteistyömme lähti liikkeelle yksinkertaisista painotuotteista, kuten julisteista, jonka jälkeen kasvu synnytti uudenlaisia tarpeita. BioRex kasvoi tasaiseen tahtiin ja vuodessa ketjuun avattiin teatteri tai jopa kaksi teatteria vuosittain, Holster taustoittaa ja kertoo, että yhteistyön alussa BioRexillä oli Suomessa kolme teatteria.
Nykyisin BioRexillä on Suomessa elokuvateattereita 11 eri kaupungissa, joista uusimmat ovat Helsinkiin vuonna 2021 avattu BioRex Tripla sekä vuonna 2022 avattu BioRex Redi.
Yhteistä kasvua monipuolisten tarpeiden kautta
Modernilla elokuvateatteriketjulla on tietenkin hyvin monipuolisia tarpeita aina pienistä painotuotteista suuriin visuaalisiin pintoihin ja valomainoksiin. Grano onkin toteuttanut BioRexille hyvin monipuolisen skaalan erilaisia tuotteita, kuten tarroja, teippauksia, opasteita, jättibanderolleja, seinätapetteja, ikkunateippauksia, myyntipisteitä sekä valomainoksia sisälle ja ulos. Lisäksi on toteutettu iso tukku pienempiä painotuotteita, esimerkiksi elokuvalippujen kuittirullia ja erilaisia lippu- ja lahjakorttikoteloita.
– Pitkäaikainen yhteistyömme on kasvanut BioRexin laajentumisen myötä ja olemme tehneet heille hyvin monipuolisesti erilaisia tuotteita. Meille on BioRexin kanssa tullut vuosien varrella myös molemminpuolinen luottamus ja koen yhteistyömme hyvin mutkattomana, Granolla BioRex-asiakkuudesta vastaava avainasiakaspäällikkö Miika Piikkilä kertoo.
Holster huomauttaa, että myös Grano on kasvanut yhteistyön aikana monipuolisemmaksi toimijaksi:
– Enää ei puhuta vain painotalosta, koska he tarjoavat nykyisin niin paljon kaikkea muutakin.
Erilaisten visuaalisten toteutusten lisäksi BioRex on käyttänyt Granon palveluista muun muassa käännöspalveluita ja Holster vihjaa, että tulevaisuuden suunnitelmissa on mahdollisesti tarkoitus ottaa käyttöön muitakin.
Holster kertoo, että BioRex-ketjun kasvaessa myös tarpeet ovat muuttuneet. Esimerkiksi erilaiset kampanjoiden koot ovat kasvaneet ja tarpeet monipuolistuneet. Hän on tyytyväinen siihen, että erikoisillekaan tarpeille ei tarvitse etsiä aina uutta toimittajaa.
– Ollaan uskallettu erikoisemmissakin tarpeissa kysyä apua Granolta. Usein he myös vastaavat: Kyllä me pystytään hoitamaan teille tällainenkin!
Holster kiittää Granoa monipuolisuudesta. Monipuolisuuden kautta yhteistyö on myös orgaanisesti laajentunut.
– Lähtökohtaisesti kysymme nykyisin aina ensin Granolta, koska on helppo käyttää kumppania, joka tuntee meidän tarpeet. Se säästää myös todella paljon aikaa, kun ei tarvitse jokaiseen asiaan etsiä tietyn alan osaajaa, Holster toteaa ja mainitsee esimerkkinä hiljattain BioRexin tarvitsemat akryyliopasteet.
“Granon palvelujen ja tuoteportfolion laajuus on meille tosi iso juttu”
Holster kertoo säästäneensä rutkasti työaikaansa Granon palvelutarjoaman avulla.
– Granon palvelujen ja tuoteportfolion laajuus on meille tosi iso juttu. Välillä kampanjasuunnitteluiden aikataulut ovat myös hyvin tiukkoja. Nopea vasteaika ja kyky reagoida on Granon puolelta ollut myös sellainen juttu, mihin ollaan kyllä oltu aina tyytyväisiä, hän kiittää.
Holsterin mielestä pitkäaikaisessa yhteistyössä Piikkilän kanssa on etuna myös kommunikoinnin helppous ja rentous.
– Vaikka en itse aina tietäisi kaikkia asiantuntijatermejä, niin minusta tuntuu, että tulen ymmärretyksi.
– Joskus jostakin tuotteesta on vain idea, jonka sitten kuvailen Miikalle: tällaiseen tarkoitukseen, tällaisesta materiaalista ja tällainen fiilis pitää jäädä. Vastineena saan napakasti ehdotelman lopputuotteesta ja ollaan kyllä aina oltu tyytyväisiä lopputuloksiin, Holster kehuu.
Myös muiden granolaisten kanssa on helppo kommunikoida.
– Jos esimerkiksi olen yhteydessä Granon tuotannon kanssa, on ollut tosi kiva huomata, että he ovat aina tosi tarkkoja aineistojen kanssa. He osaavat myös ennakoidusti tiedustella jos esimerkiksi joidenkin tuotteiden määrät ovat muuttuneet aiemmasta, Holster sanoo.
Lopuksi hän tiivistää Granolta saamansa palvelun kahteen sanaan: huomioiva ja ennakoiva.
– Vaikka en itse aina tietäisi kaikkia asiantuntijatermejä, niin minusta tuntuu, että tulen ymmärretyksi, Tanja Holster, BioRexin markkinointipäällikkö